Omaha Hi-Lo este o variantă a jocului Omaha Holdem, iar în acest joc fiecare jucător trebuie să alcătuiască o mână de 5 cărţi cu valori mici, şi o mână de 5 cărţi cu valoare mare, iar potul final este împărţit între cel care are cea mai bună combinaţie de mână mică, respectiv jucătorul care are cea mai bună combinaţie de mână mare (amândouă mâini pot fii câştigate de acelaşi jucător).
Pentru a se califica pentru o mână mică, jucătorul trebuie să aibă cărţi care au valori mai mici decât 9.
Fiecare jucător poate să folosească 2 din cele 4 cărţi pentru a crea o mână mare, şi 2 cărţi din 4 pentru a crea o mână mică. Dacă nu există mână mică, atunci jucătorul care are cea mai bună mână mare câştigă întreg potul.
Acest joc se desfăşoară deobicei cu pot-limit.
Pentru a înţelege exact cum funcţionează acest joc, vă vom da câteva exemple pentru a clarifica lucrurile.
Să zicem că avem următoarea situaţie:
Masa: 2♠ 5♣ 10♥ 7♦ 8♣ | |||
Jucător | Mâna | High | Low |
Ion | A♠ 4♠ 5♥ K♣ | 5♥ 5♣ A♠ 10♥ 8♣ | 7♦ 5♣ 4♠ 2♠ A♠ |
Claudiu | A♥ 3♥ 10♠ 10♣ | 10♠ 10♣ 10♥ 8♣ 7♦ | 7♦ 5♣ 3♥ 2♠ A♥ |
Mihai | 7♣ 9♣ J♠ Q♠ | J♠ 10♥ 9♣ 8♣ 7♦ | nu se califică |
Toni | 4♥ 6♥ K♠ K♦ | 8♣ 7♦ 6♥ 5♣ 4♥ | 7♦ 6♥ 5♣ 4♥ 2♠ |
Maria | A♦ 3♦ 6♦ 9♥ | 10♥ 9♥ 8♣ 7♦ 6♦ | 7♦ 5♣ 3♦ 2♠ A♦ |
Mihai va câştiga mâna mare, şi va beneficia de jumătate din pot deorece are chintă (J high), iar Claudiu şi Maria vor împărţi cealaltă jumătate a potului, deoarece amândouă au mână mică compusă din: 7-5-3-2-A.
Lucruri specifice jocului Omaha Hi-Lo:
Pentru a se califica la o mână mică, pe masă trebuie să fie cel puţin 3 cărţi cu valori mai mici decât 9.
De ex. la o masă unde se află următoarele cărţi: K-8-J-7-5 se poate crea o mână mică (cea mai bună variantă ar fii ca în mână să avem un A, şi un 2, deoarece această combinaţie este cea mai bună la mâini mici, după care urmează A-3, 2-3 etc.). Dacă pe masă apar următoarele cărţi: K-8-J-8-5, atunci nu mai avem posibilitatea să creăm o mână mică, deorece cea mai bună combinaţie ar putea fii: J-8-5-A-2, cea ce deja nu se califică la acest joc.
Din punct de vedere statistic, posibilitatea de a crea o mână mică este de 60%.
Jucând mâini mici şansa ca potul să fie împărţit este destul de mare (există chiar posibilitatea să obţinem doar 1/14 din pot). A câştiga un sfert din pot este un lucru foarte obişnuit la acest joc.
Un risc pe care jucătorii trebuie să-şi asume când joacă mâini mici este aşa numitul „counterfeiting„.
De ex. dacă un jucător are în mână 2 şi 3, respectiv alte două cărţi, iar pe masă apar următoarele cărţi: A-6-7, atunci jucătorul are un aşa zis „nut low„. Însă dacă pe masă apare un 2 sau un 3, atunci mâna „nut low” este pierdută. Din această cauză este bine ca atunci când asemenea situaţie se iveşte să avem în mână o a treia carte protectoare, de exemplu un 4.
De ex. dacă jucătorul are în mână 2-3-4, iar pe masă apare 2 ori 3 atunci jucătorul înca mai are cea mai mică mână, el putând pierde mâna doar dacă pe masă apar una din combinaţile următoare: 2 şi 3, 2 şi 4, 3 şi 4.
Dacă pe masă apar 4 sau 5 cărţi cu valoare sub 9, atunci se complică lucrurile.
De ex. pe masă se află următoarele cărţi: :2d: :6h: :Ac: :5c: :8s:, iar un jucător are în mână :2h: :4s: :5s: :Kd: , atunci el va juca combinaţia 6-5-4-2-A, care poate fii alcătuit în două feluri: ori alege 2-4 din mână, respectiv A-5-6 de pe masă, ori alege 4-5 din mână, respectiv A-2-6 de pe masă. Ambele variante aduc combinaţia respectivă. În această situaţie se zice că jucătorul joacă „live” 4, care înseamnă că el joacă cu 4-ul din mână, plus o altă carte cu valoare mică, care se află şi pe masă, dar de care nu are nevoie (dat fiind faptul că are deja acea carte în mână).
Dacă un alt jucător are în mână :3s: :5s: :10h: :Jd:, atunci el va juca un „live” 3, pentru a crea combinaţia 6-5-3-2-A, care este o combinaţie mai bună decât precedenta, deci al doilea jucător va ieşi ca învingător. Totuşi un „live” 3 nu înseamnă automat faptul că jucătorul va câştiga în faţa unui jucător care are „live” 4.
De ex. jucătorul cu o mână de :3c: :7d: :Qd: :Qs:, poate să aibă doar combinaţia 7-5-3-2-A, şi chiar dacă are un „live” 3, el va pierde deoarece primul jucător are mână mai mică (cea mai mare valoare a primului jucător este 6, iar în cazul jucătorului al doilea cea mai mare este 7).
A începe jocul cu 3 sau 4 cărţi de acelaşi valoare la Omaha Hi-Lo, înseamnă aproape „sinucidere”, cea mai proastă combinaţie de mână fiind :2c: :2s: :2d: :2h:, dat fiind faptul că singura combinaţie din această mână poate să fie 2-2, este imposibil să avem mână mică. Deorece toate cele patru cărţi sunt în mâna noastră pe masă nu va apărea încă un 2, astfel nu putem avea 3 cărţi de acelaşi fel, sau nu putem crea un full de 2. În această situaţie orice jucător care are în mână o carte a cărui valoare se află şi pe masă va câştiga cu o pereche mai mare.
Deasemena a porni cu o mână de 4 cărţi de aceaşi culoare, scade posibiliatea de a câştiga cu, Culoare, iar pornind cu o mână unde toate cele 4 cărţi sunt diferite, exclud varianta unei mâini câştigătoare cu, Culoare.
La Omaha Hi-Lo cel mai bun start ar fii o mână în care să fie un A şi un 2, dar nici combinaţia A-3 nu-i rea deloc.
Cea mai bună combinaţie la mână mică: 5-4-3-2-A
Cea mai rea combinaţie la mână mică: 8-7-6-5-4